️مديرکل دفتر سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري:

فعالان فضاي مجازي رعايت پروتکل‌ها را در ستادهاي انتخاباتي تبيين کنند

کد خبر: 156052 تاریخ انتشار: 1400/03/10 22:54:52
نمایش: 2127
اخبار
️مديرکل دفتر سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به شيوع ويروس کرونا و تغيير ساختارهاي تبليغاتي در اين دوره از انتخابات، بهداشت به يکي از مولفه‌هاي مهم تبديل شده است و شايسته است تا رسانه‌ها و فضاي مجازي در اين خصوص اطلاع‌رساني مناسبي داشته باشند.
ملک‌محمد قربانپور روز دوشنبه در نشست هم‌انديشي فعالان فضاي مجازي اين استان افزود: همواره مولفه‌هاي مهمي نظير بي‌طرفي، قانونمنداري، امنيت، سلامت، مشارکت و رقابت جزو جدايي‌ناپذير انتخابات در کشور بوده است اما در اين دوره با توجه به شيوع ويروس کرونا مولفه رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي نيز به اين موارد اضافه شده است.

وي ادامه داد: بايد از همه ظرفيت‌ها براي تبيين و تبليغ رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در ستادهاي تبليغاتي بهره‌گيري کرد و در اين ميان فضاي مجازي يکي از بهترين ظرفيت‌ها را براي اين مهم فراهم کرده است.

قربانپور تصريح کرد: چنانچه پروتکل‌هاي بهداشتي در ستادهاي کانديداهاي رياست جمهوري رعايت نشود مسئوليت آن بر عهده رييس ستاد است و در ستادهاي مربوط به کانديداهاي شوراي اسلامي شهر و روستا بر عهده نامزد است که مطابق قانون با آنها برخورد مي‌شود.

مديرکل دفتر سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تبليغات در فضاهاي بسته ممنوع است، اظهار داشت: همچنين برگزاري جلسات سخنراني و تبليغاتي در فضاهاي باز بايد با ۳۰ درصد ظرفيت آن فضا برگزار شود و به ازاي هر نفر هشت مترمربع فضا در نظر گرفته شود.

قربانپور در ادامه تعداد واجدان شرايط راي در استان را ۷۴۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از اين تعداد ۱۸ هزار و ۵۹۲ نفر راي اولي هستند.

وي همچنين از پيشنهاد استقرار يک هزار و ۱۶۴ شعبه اخذ راي در استان خبر داد و گفت: تاکنون با ۹۳۸ شعبه موافقت شده است که از اين تعداد ۷۵۰ شعبه ثابت و ۱۸۸ شعبه سيار است.

قربانپور خاطر نشان کرد: کمترين شعبه اخذ راي استان در شهرستان بن با ۲۷ شعبه و بيشترين در شهرستان لردگان با ۲۳۱ شعبه پيش‌بيني شده است.

مديرکل دفتر سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري چهارمحال و بختياري در پاسخ به برخي انتقادات وارده به عملکرد دولت، تصريح کرد: بايد در قضاوت‌ها و ارزيابي‌ها به ويژه در فضاي مجازي علاوه ‌بر پرداختن به کاستي‌ها، به اقدامات مثبت نيز اشاره کرد تا از اين طريق نقدها منصفانه باشد.

گفتني است در اين نشست برخي از فعالان فضاي مجازي نيز به بيان نظرات، انتقادات و پيشنهادت خود پرداختند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/03/11